25 Ocak 2014 Cumartesi

Çocuk...


(gözyaşları sel olur gönlümde.Yüreğime akar buruk bir mutlulukla birlikte.Ne güzel bir gündü bugün böyle.Sizin olduğunuz tüm zaman dilimleri gibi,yine huzur soludum hücrelerime)

Türkçenin en lokum kelimelerinden biridir "dost".Yoğun kıvamlı, şekerli ama bir o kadar katı,tekdüzelikten uzak,ağızda hemen erimeyen,dağılmayan,iz bırakan... Huzur bulutum










Bugünü anlatmaya kelimeler yetmez.15 günlük bir planın neticeleneceği gündü bugün.
Neye niyet,neye kısmet diye tekrarlayıp durduğumuz günlerden biriydi.Yazıda sıkça adını geçireceğim arkadaşıma en uygun lakap "çocuk" olacaktır.İsmini geçirmek istediğimde kendisine çocuk diyeceğim izninizle.Çünkü yaptığı tavır tam bir çocukluktu bence.

Dedim ki her yıl olduğu gibi doğum gününün hemen sonrasında yanına gidemeyeceğim.Acaba bunu nasıl telafi etsem.Annem dedi ki çağır arkadaşını ve ortak tüm tanıdıklarınızı,evde doğum gününü kutlayın erkenden.Geçmiş olsun ziyaretine geleceğini öğrendiğim Hamiyet ve Huzur bulutuma da haber verdim.Hediyelerimizi hazırladık.Bir de Tuğbayı çağırdım.Ne de  olsa hepimiz aynı ortamın insanıydık.Tanışıp kaynaşacaktık. Çocuk a da sürpriz doğum günü yapacaktık.Hediyelerimizi hazırladık.Pastamızı bile aldık.Annem bir gün önceden menüsünü hazırladı ertesi günün.Hatta bu durum tam 15 gün öncesinden ayarlandı.Aksilikler sebebiyle bugüne kadar uzatıldı.Geç olsun da güç olmasın dedik ama güçlük ne kelime tam bir fiyasko oldu bize.1 aydır herkes gözümün içine bakar haldeydi başım ağrımasın diye.En çok da kendisi özen gösteriyordu bana benim iyi olmamla ilgili.Üzmüyor,kızmıyor,kırmıyordu.Ama son dakika gelmiyorum deyişiyle öyle bir üzdü ki içimdekini anlatmaya benim lügatım yetmez.Hiç boşuna uğraşmayacağım o yüzden.Daha en baştan dedim ki herkese,bilirse gelmez,sürprizleri sevmez.Bilmesin...Ama illaki gelsin.Sürpriz olduğunu anladı ve gelmedi.Çocukça bir inat içine girdi.Anlamıyor değilim kendisini.Vallahi hak bile veriyorum aslında. Ben ki onu en iyi tanıyanlardan biriyim neden sürpriz yapıp kızdırdım ki.! Ama bir de şöyle düşünüyorum ve bu düşünceden kendimi alıkoyamadığım için sinirimi yatıştıramıyorum. Hani yani madem sürprizlerden hoşlanmıyoruz,o halde sürpriz yapıldığını anlamamış gibi yapıp sıradan bir davete iştirak ediyormuş gibi davransak,gelemeyeceğimizi söyleyip kimseyi huzursuz etmesek ve boş yere insanların planlarını engellemesek olmaz mıydı.? İmkansız mıydı yani.
Üstelik aynı ay doğan birden fazla arkadaşım vardı.Tuğba 28 ocakta doğmuş idi,Huzurbulutum 7 ocakta ve ben yanında olamamıştım.Hamiyet martta idi ve belki yine yanında olamayacaktım.Her biri için hediyeler hazırlayıp Çocuk un doğum günü kutlaması vesilesi ile hepsinin hediyelerini verip yeni yaşlarını kutlamak bu 
güzel günde benim yanımda olmalarının evime buyurmalarının tadına varacaktım.
Bu yıl hiç birinin doğum gününde yanında olamayacakken,en ortak zamanda hepsinin evime gelmelerini fırsat bilmiş ve bu hastalık döneminde her şeyi fırsata çevirerek mutlu olmayı başarmış biri olarak bu günü de özel bir gün ilan edecektim.Toplu bir kutlama töreni olsun istemiştim.Kimseden habersiz hazırlanmış herkese sadece Çocuk un doğum gününü kutlayacağımızı söylemiştim.Lakin kendisi sürprizi anladığından olsa gerek gelemeyeceğini beyan edince tüm yapmak istediklerim gönlümün çöp kutusuna dökülüverdi.
Herkese mahcup hissettim kendimi.Nasıl anlatsam bilmem ki.Onu savunsam mı,sinirimi saklasam mı,ortalığı yumuşatsam mı arada derede kaldığım zamanlardan biriydi işte.Ben onun ömründe olduğum hiç bir zaman diliminde kimseye onunla ilgili ters cümle kurdurmadım. İnsanız elbette yanlışlarımız oluyor bir çok zaman bir çok kişiye.Lakin onunla ilgili kimse bana o da şöyle diyemedi. Dedirtmedim. Tüm dostlarım gibi onu da hep koruma iç gücümle sardım sarmaladım.Ama dün gece...Başım ağrırken,kimse beni sakinleştiremedi.Öyle öfkelendim,öyle sinirlendim ki. kendime.Bu halde bu kadar uğraştığıma ve bu denli emek verdiğime.Neden insanları mutlu etmek isterken,üzülen hep ben idim.Ben anlayış gösterdikçe neden hep haksız duruma düşendim. Ben ki acıya dayanıklı insandım.Dün geceki baş ağrım hiç değilse bugün gelebilecek arkadaşlarıma beni mutsuz yansıtmasın diye ilaç içtim.Ailem...Ne güzel bir ailem var benim.Ben üzüldüm diye sevdiğim insanları koruyan,sen haksızsın,boşuna üzülüyorsun diye beni avutan...Seni ne kadar sevdiğini bildiğin birinin bu tavırlarını takma kızım lütfen diye başımı ovalayan ailem...Senin mutluluğun her şeyden önemli diyen,onca hazırlığı önemsemeden arkadaşıma hak veren annem.Mahcup oldum sana anne derken ben;kısmet değilmiş der bana ki onların bu denli sakin olmaları benim zor günlerimi kolaya çeviren tek etmen.Huzur aksın yüreğime de,başka hiç bir duygu girmesin diye uğraşan ailem...
Onlar o denli sakin ve Çocuk u anlar haldeyken neredeyse kendimi suçlu hissedecektim ona kızdığım için.
Ne yalan söyleyeyim onu çok iyi tanıdığım halde son ana kadar bekledim.Belki dedim...Belki gelir.Öğrendi ya ne kadar uğraştığımı, belki inadını bir kenara bırakır da gelir.
Ama çok iyi tanıyormuşum kendisini.Gelmedi.Biz,Hamiyet,huzurbulutum ve Biriciği ile tüm yaptığımız yemekleri yedik içtik.Üzerine pastamızı da yedik afiyetle. Tuğba'nın gelememesiyle iyice tavan yapan sinirimi bir kenara bırakıp elimden geldiğince ağırlamaya çalıştım misafirlerimi.Benden çok annem tabi ki.
Öyle güzel hediyelerle gelmişler ki,unutmuşlar kendi varlıklarının en güzel hediyelerden üstün olduğunu.
...
Ne kadar mutlu ettiniz beni bilseniz keşke.Kalbimin içine girip neler hissettiğimi anlayabilseniz,gelip yüreğimin üzerine,tam da o duygularımın içine oturmak istersiniz.Sıcacık yürekleriniz ile hanemi,kalbimi ısıttınız. Samimiyeti her şeye değer insanlarsınız.Huzur bulutum u zaten tanıyor idim.Hamiyet ve kızıyla da bugün tanışmaktan çok mutlu oldum.Keşke planladığımız gibi bir gün yaşatabilseydim size.Özür dilerim...
...



Çok üzüldüm lakin anlıyorum seni.Hata ettim,sevmediğini bildiğim halde sürpriz hazırlamakla.Kendimi bu kadar üzeceğimi tahmin edemedim özür dilerim.Tek isteğim seni mutlu etmekti.Hasta yatağımdan ne zaman çıkarım bilemediğimden,yanına koşup gelemem diye sen gel istedim.Sıkıca sarılayım sana ameliyattan sonra ve yeni yaşına yine benimle gir istedim bu sefer doğum gününden hemen önce.Bilemedim böyle olacağını.Bilseydim yapmazdım inan.Bilseydim kutlamazdım doğum gününü.Bilseydim eğer doğduğunu bile hatırlatmazdım sana.Bilseydim eğer hoşuna gitmeyecek,gönlümden geçecek tüm hediyeleri yılın diğer günlerine ve farklı buluşmalarına saklardım da,doğum gününü unuttururdum sana.Bilseydim eğer,o günü tarihten siler,doğduğun günü yok sayardım.Bilseydim eğer mutsuz edecek seni doğum gününü kutlamak,o gün kendimi bile yok ederdim dünya üzerinden...
Yeter ki sen gülümse,yeter ki sen mutlu ol her daim.Yeter ki sen benim ruhumda açtırdığın çiçekler gibi,kahkahalar açtır gönlünde.Sen yeter ki mutlu ol işte,ne gerekirse öyle yaparım ben.Nasıl olmam gerekirse öyle oluveriririm. Yeter ki üzme beni.Sen üzünce,dünyanın tüm insanları gelse toparlanamıyorum ben.Sen kızınca tüm insanlar mutlu etse gülümseyemiyor yüreğim.Sen yok sayınca beni,varlığımın anlamı kalmıyor ki...

Keşke bilseydim neyi nasıl yapmak,bugünün nasıl olmasını istediğini...İnan öyle olması için uğraşır sadece senin mutluluğunla gök kuşağı açardı gönlümde.Sen iyi ki doğdun ya hani.Sen doğdun diye beni öldürmeseydin iyiydi.Bu denli inatçı olmana hiç gerek yoktu.Biz hepimiz seni sadece sevmiştik çünkü...
Ve hala sevmekteyiz.Hep de seveceğiz.Tüm tepkimiz sana olan büyük sevgimizin bugün tarumar edilmesinden kaynaklı işte. Biz yine bugün senin doğum gününü gıyabında kutladık,tüm iyi dileklerimiz ile.Kulakların çınlasın da bizi hatırla,ne kadar sevildiğini ve bizi sırf seni sevdiğimiz için ne kadar üzdüğünü anla diye.
İyi ki bana dost,iyi ki en yakınımsın..İyi ki doğdun Çocuk...İyi ki hayatımızdasın...Yoksa tüm duyguları senin kadar kuvvetli kimse yaşatamazdı bize...Dostluğumuzun daim olması dileklerimle...



Dünyanın en narin,en tatlı insanı; iyi bak kendine.Çünkü sen lazımsın bize. Hamiyet Akan.


not:ayıcık,çiçek ve not defteri Hamiyet Akan'a,incir aranjmanıyla dolu kutu ve ben alsam aynısını alırdım dediğim bileklik huzur bulutuma ait.

9 yorum:

Bir hayal kur dedi ki...

Canım benim sayende çok güzel bir gün geçirdik, bir yanımız buruk olsa da çocuk efendi yüzünden...Keşke olaydı da paylaşaydı ama nasibi yokmuş demek ki bugünden....Sağlık olsun... Her şey çok güzeldi... O kadar zahmete girmişsiniz, sıcacık, güler yüzle karşılandık çok güzel ağırlandık, Allah razı olsun senden ve ailenden.... Hamiyet'le tanışmak ayrı bir güzellikti bugüne dair... O ne sıcaklık o ne tatlılık yahu.. İlk defa görüyorsun ama sanki kırk yıllık dostmuş gibi içten bir kucaklama. Çok sevdim:) Kızı da pek tatlı pek güzel maşallah , annesine çekmiş:)

Kelimelerle Dans dedi ki...

bir hayal kur; "hayırlısı" diyelim aramızda olmayanlar için.vardır bunda da elbet bir hayır.kısmeti yokmuş demek ki.sayenizde çok güzel bir gün geçirdik biz de.ailece hepinizi ağırlamaktan büyük mutluluk duyduk.her zaman sizi ağırlamaktan keyif alacağımızı biliyorsunuz.burada bir eviniz var artık...Hamiyet ve kızı için de aynı hislerdeyim seninle.kesinlikle çok sıcak ve samimi...insan şaşırıyor bu denli cana yakınlığına karşı değil mi? :) varmış hala böyle güzel insanlar demek ki...

Hamiyet dedi ki...

Canım, sen, ailen, Bir hayal kur ve eşi sizler öyle güzel insanlarsınız ki; ben kendi evimdeymişim gibi yanınızda rahattım. Öncelikle sıcacık yürekleriniz ve sadece yüzünüz değil gülen gözleriniz için kocaman bir teşekkürü borç bilirim. Son günlerdeki sıkıntılı geçen günlerimin içinde neşe oldunuz bana. Eğer biz de seni mutlu edebilmişsek, şu yeryüzünde noktadan bile aciz olan kul Hamiyet daha da mutlu olacak.
Bu arada anneciğinin yaptığı her şey çok güzeldi ama pideler ayrıca misler gibiydi elleri kolları dert görmesin. Özellikle patesli olanlar :) Yine tekrar ediyorum patatesli olanlaaaaaaaaaaar (hani biri gelmediği için ne kaybettiğini anlasın diye burada kendimi paralıyorum) Sevgili gıcık beyfendi Çocuk'da gelseydi iyiydi ama gelmedi "hayırlısı" diyelim ve terliği haketti bunun için.. Atarsan benim yerime de ona bir terlik atıver duacı olurum sana :) Her ne yaparsa yapsın seviyoruz onu..
Sizleri iyi ki tanımışım, iyi ki hayatıma girdiniz, iyi ki varsınız. Allah sana her daim sağlık versin.
Bir hayal kur ve sana ben ve kızım için söylediklerinize ayrıca teşekkür ederim. Sizlerin güzel gören gözlerinden ve hisseden yüreklerinden olsa gerek böyle hissetmeniz :)
Yüce Allah senin de, aileninde, Bir hayal kur ile eşinin de, sevgili Çocuk Efendinin de herşeyi gönlünüze göre versin. Yüzünüzden gülümseme, yüreğinizden sevgi eksilmesin. Öpüldünüz küçük hanım :) Aileye kucak dolusu sevgi, selam, saygı ve hürmetlerimle...

Kelimelerle Dans dedi ki...

Hamiyet;gelmeyenlerin ne kaybettiğini sıralamayalım bence.her daim akıllarını kurcalasın bu merak:) hediyelerini söylemedim bile hiç farkındaysan...sen de iyi ki varsın.çok mutlu oldum gelişinle ve birbirinden güzel hediyelerinle.o çok tanıdık yüzüyle gizemin de varlığı ayrıca mutlu etti.tekrar görüşmek dileğimizle diyelim :)

ilhan dedi ki...

Aslında ne kadar sıkı bir bağ varmış aranızda. Mutlaka bunları okuduysa eğer o arkadaşınız da çok üzülmüştür yaptığına. Ama bu dostlukla aşarsınız bunları bu kesin.

Kelimelerle Dans dedi ki...

İlhan Ucer;çok haklısınız.eminim her şey güzel olacaktır...

Pink timber dedi ki...

çook tatlısınıızz
Allah herekese böyle sotlar nasip etsin :)

Pink timber dedi ki...

dostlar olucaktı o :)

Kelimelerle Dans dedi ki...

Pink timber; aminnn diyorum canı yürekten.iyi ki dostlarım var.onlarla hayat çok daha güzel...

Yorum Gönder