10 Mart 2014 Pazartesi

Beyin Göz İlişkisi (Göz Tansiyonu Belirtileri)



Önce;gözümden beynimdeki hastalık teşhis edilmişti.Sonra;beynin  iyileşme hali  göze zarar verdi.

Son bir haftadır sol gözümde çok şiddetli ağrı vardı.Önce önemsemedim.Günler geçerken ağrı geçmeyip şiddetlenince,beyinden mi acaba diye kuşkulandım.Aynı zamanda sosyal hayata ara vermeden devam ettim.Böyle olunca an ve an şiddetlendi ve ben yerimde duramaz hale geldim.Cuma günü öğleden sonra göz doktoruma gittim.Durumu anlattım.Hemen göz tansiyonuma bakılması için asistanına talimat verdi.
19-17 göz tansiyonum olduğu belirlendi.Aslına bakılırsa durum çok ilerlemiş değildi.ve genellikle göz tansiyonunda bu denli göz ağrısı hissedilmezdi.Meğer benim göz tansiyonum ani yükseldiği için kriz geçiriyormuşum.Çok az insana böyle olurmuş.Aksi taktirde fark edilmesi zor ve zaman alan bir durum imiş ki bu da  göz sağlığını tehlikeye sokarmış.cumartesi sabahı tekrar gelmemi yine yüksek çıkar ise ilaca başlamamız gerektiğini söyledi.Tekrar görüşene kadar bilgisayar kullanmamamı rica etti.Cuma günü akşam üstünden cumartesi sabahına kadar bilgisayar ve telefon kullanmadım.Gözümü dinlendirdim ama ağrıdan tıpkı diğer günlerde olduğu gibi,duramadım.
Cumartesi sabah tekrar gittim,ölçümlerde bir değişiklik olmadı.Bilgisayar kullanmamın hiç bir zararı olmadığını tekrar öğrendim.Gözlerinde yaşadığın her hangi bir problemin işinle ve bilgisayar kullanımıyla ilgisi yok ! dedi doktorum.Daha önce çok kez söylediği gibi.Neyse,3 adet göz damlasını aldım işte.(Biri göz kuruluğu içindi,onu uzun süredir kullanıyordum zaten)Bu durumu ameliyattan dolayı yaşıyor olabilir miyim diye sorduğum.Sanırım bu biraz zor oldu.Ve arkasından neye dayandığımı açıkladım.Beyin ameliyatının iyiye doğru gitmesi sonucunda gözdeki ödemin çok çabuk dağılması,göz tansiyonuna sebebiyet verebilir miydi acaba?.Doktorum gülümsedi.Sakin bir tavırla,olmaz diyemem dedi.
Bence ondan dedim.Ömrün boyunca bu damlaları kullanmak zorunda kalmayacaksın eğer ondansa dedi.
Bunu da atlatacağım dedim.Neler geldi geçti.Gülümsedi gül yüzlü adam.Bir kez daha beni ciddi bir durumun eşiğinden kurtarmanın sevinciyle bilgisayarına doğru yöneldi.Eminim söylediklerimi araştırmak için yeltenmiştir.Benden sonra aynı durumu yaşayacak insanlara bir nebze faydam olur ise ne mutlu bana diye düşünüyorum doktorlarımla her belirtimi konuştuğumda.Ben çözüm aramıyorum.Nedenleri bunun için sıralıyor değilim.Ama çok iyi doktorlar da bazı şeyleri atlayabilirler ki,kendini tanımayan ve konuya benim kadar hakim olmayan insanlar için önemli olabilir.Bu sebeple aklıma gelen her şeyi sorar,kendimce bir mantığa dayandırıyor isem belirtmekten çekinmem.

4 saatte bir damlatılan ilaçlar iyi güzel de günde iki kez uygulanan damla canımı çok yakıyor.Sol gözü adeta uyuşturuyor ki şu uyuşukluk meselesi canımı sıkıyor.Vücudumun herhangi bir yerimin uyuşuyor olması hiç hoşuma gitmiyor.Acı biber sürmüş gibi dakikalarca yanıyor olması da cabası ama neyse ki ağrısı ciddi derecede azaldı.

Uyuşukluk demişken;45 günde yapılan kontrolde anlamıştım ben.Yüzümde bazı noktalara dokunduğunda,karıncalanma var mı diye sormuştu Tamer Bey.O güne kadar başımdaki ve boynumun sağ tarafındaki uyuşukluğun geçeceğine inandırmıştım kendimi.Kontrolden sonra anladım ki,artık alışmak gerekli.
60.gün kontrolünde durumu masaya yatırmak,pek bir şeyi değiştirmedi.

Göz tansiyonu ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmak isterseniz tıklayabileceğiniz bir sayfa önerisi benden size...


http://www.beslenmedestegi.com/hastaliklar/goz-tansiyonu-belirtileri

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Hayırlı sabahlar, ben yeni takipçin, nacizane kabul edersen :) Yazılarını yeni takip etmeye başladım, zihnimin anlamama fırsat verdiği kadarıyla bir hastalık ve akabinde ciddi bir operasyon geçirmişsin... Şimdi sağlıklı bir vücut ve taze umutlarla dolu bir kalple hayatta olmana -seni henüz tanımasam da- çok sevindim... Sevgiler ♥

Bir hayal kur dedi ki...

Elbette ki neler geldi geçti atlatılır bu da... Ne kadar çok benimsemiş sevmişsin doktorunu ve O da ne kadar ilgili sevilesi bir doktormuş öyle.. o yönden şanslısın canım benim.

Kelimelerle Dans dedi ki...

Yeniler Kendini Hayat;hoş geldin sayfama,yazılarıma,hayatıma:) evet hidrosefali teşhisi sonrası beyin ameliyatı geçirip şant takıldı beynime.tammm 74 gün önce:) yazılarımı okuduysan neden hala gün sayıyorum bilirsin...ne kadar zor bir ameliyat olduğunu elimden geldiğince vurgulamaya çalışırım hep. çok teşekkür ederim değerli yorumun ve ilgili tavrın için...

bir hayal kur;doktorum canım benim yaa.:) gözden beyindeki hastalığı bulmak herkesin harcı değil.ki aynı dönemde birden çok göz doktoruna gitmeme rağmen sonuç değişmemişti.hayatımı kurtaran,iyiliğime vesile olan,benim en iyi ellere teslim olmama yol aralayan kişi o.severim kendisini hem de çok...ama Tamer beyi daha çok:)

ACEMIDEMIRCI dedi ki...

Çok geçmiş olsun.
Göz tansiyonu zor konu.
Biliyor musnuz, mavi gözlere göz tansiyonu farklı çalışırmış. Onların tansiyonu farklı olurmuş.
Bunu bir göz kontrolünde öğrendim. Doktora göz tansiyonunu sormuştum. Miyobum da :)

Yorum Gönder