10 Ocak 2023 Salı

Çocuk'sal iletişim

 Güle oynaya yemek yediriyordum. Birden yüzüme inen tokatla irkildim. Ses tonumu ayarlayarak ciddi bir tonda ama bağırmadan uyardım. Canım çok acıdı,seni çok seviyorum ama böyle yapman beni çok üzüyor diye konuştum. Sonra aynı ciddiyetle yüzümü astım ve beklemeye başladım. Öyle bir sarıldı ki. Şoke oldum. Tıpkı vurduğunda ne tepki vereceğimi bilemediği gibi. Sımsıkı sarıldık birbirimize. İçimize çeke çeke öptük. Hiç konuşmadık sadece sarıldık ve öpüştük. O özür dilemiş oldu. Ben kabul etmiş oldum. Ben seni çok seviyorum demiş oldum.  O da ben de seni çok seviyorum demiş oldu. Noldu bilmiyoruz ama çok güzel bir şey oldu.

O an düşündüm de,keşke herkes üzdüğünü farketse ve haklı da olsa özür dileyebilse. Özür dileyemiyorsa sadece ama sadece sımsıkı sarılabilse. Kızan ses tonunu ayarlayarak tepkisini belli etse. Hatalı olan ya da öyle görülen taraf da bir samimi öpücük ya da sarılma ile çözümün o kadar kolay olduğunu bilse.

Ne hafif,ne naif ne tatlı bir iletişim şekli öyle değil mi?

Çocuklardan öğrenecek çok şeyimiz var bence. En azından kendi adıma öyle.

6 yorum:

Makbule Abalı dedi ki...

Çocuğunuz sizi sınamış ve siz bu sınavdan başarıyla çıkmışsınız. Sakinliğinizle, onu sevdiğinizi vurgulayarak,ondan daha güçlü olduğunuzu güçlü olduğunuzu sergilemeden.
Siz de aynı tepkiyi gösterseydiniz o da çevresine öyle davranmaya başlayacaktı. Taklit yoluna baş vuracaktı. İçine kin, öfke tohumları serpecektiniz. Kutluyorum.
Sevgiler.
Sevgiyle.

Kelimelerle Dans dedi ki...

Makbule abalı; kesinlikle öyle. Katılıyorum size. Bilinçli bir tavirdi benimki ama pek sıklıkla ne yapacağımı bilmediğim noktalar oluyor. O zaman da empati yoluna baş vuruyoruz bir şekilde sevgiyle çözümlüyoruz.

dövüşürken hanımefendi değilim dedi ki...

Ben geçen uyurken uçan tekme yedim ama onun bu konuyla acısı dışında hiç alakası yok. 🙈🙈🙈 Oyun yapmaya çalışıp da bilemediği bir durumda kalmış ama tepkinizle durumu anlamış, bravo teyzesi. ❣️

Kelimelerle Dans dedi ki...

Dövüşürken hanımefendi değilim; oyyy en savunmasız zamanda gelmiş tekme. Geçmişler olsuunn. Birazcık güldüm ama kusura bakma :)
Yok aslında anlamamış. Ertesi gün başka yolla anlattım dur onu da yazayım bı ara :)

deeptone dedi ki...

ayy yaa iyi karşılamışsın durumu :)

Kelimelerle Dans dedi ki...

Deeptone; bı çocuk varsa ve sen hiç kırmadan büyütmek isteyip terbiye de vermek istiyorsan böyle oluyo deeptone :)(çocuğun varsa zaten çok iyi biliyosundur :) ) . Çok ince bir cizgide yaşıyoruz.

Yorum Gönder