15 Ocak 2019 Salı

Dün'den Kalanlar 2

2aydır kan bağışçısı olmadan halledebiliyorduk.Bu ay olmadı.
Bugüne yetiştirmen zor olursa cumaya kadar getir.İki kişi bulamazsan bir kişi getir.Hatta kan grubunu da bulamazsan tüm gruplardan olabilir dedi kan bankasındaki çocuk.
Sağolsun elinden geleni yapıyor her ay bizim işimizi hızlandırmak için.
Hiç kimseyi bulamazsak ben veririm dedim. Şöyle bir baktı,süzdü. Seni en son ihtimal düşünelim.Koşturuyorsun,bayılıp kalırsan naparız dedi.
Yok dedim bayılmam da...Yutkundum.Sağlığımdaki sıkıntılardan bahsedemedim. Ya bir tek ben kalırsam ve sağlığımdaki sıkıntılardan ötürü almazlar ise.
Gülümsedim,iyi akşamlar dileyim çıktım.
Eve gelince beyin cerrahımı aradım.Durumu anlattım. Çok mecbur kalınca kan verebilir miyim halama dedim.

Bir kaç soru sordu. Verebilirsin ama bil ki sonrasında halsiz düşersin.Ona göre git hastaneye mümkünse en son seçenek olarak sen gir devreye dedi.
Zaten bir veren en az 3-6 ay veremiyor. Verebilecek olanların da bir çok kriteri oluyor.
O yüzden her ay bu sıkıntı en baştan yaşanıyor.
Şimdilik benim vermem doğru olmayacak çünkü tek başıma sağlıklı iken zor koşturuyorum hastanede bir de ben güçsüz düşersem işlemler nasıl tamamlanacak.
Ama yine de acil istendiğinde kendimi gözüm görmez atarım kan alma odasına.
Kız kardeşim kan grubu uymasına rağmen hastane fobisi olduğundan ve dr görünce kıp kırmızı olup kalp atışı çokkk arttığından kan veremiyor. Daha doğrusu o veriyor da almıyorlar.
Babam kalp hastası olduğu için veriyor ama almıyorlar.
Erkek kardeşim 19 yaşını doldurmadığı için verici olamıyor. Annem bir takım ilaçlar kullanıyor o da olmuyor. Haa zaten her ay tüm gruplardan da kabul edilmiyor sadece a+ lazım oluyor. Bu da demek oluyor ki her ay bize 2 kan veren bağışçı lazım.
Allahım sana sığınıyorum. Ne kadar ömrümüz var bilinmez.Bu ömrü halama en iyi şekilde yaşatabilmek için bize güç,imkan,sağlık ver.
Ve tüm insanlara da kan bağışçısı olmak için merhamet ver. Bir gün kendinize de lazım olabileceği ihtimali aslında öyle kuvvetli ki.
İnsan insanın kanına muhtaç.
Bu konuyu önemseyin.Önemsetin. Kriterleriniz uyuyorsa mutlaka kan verin.Sayenizde biri yaşayacak. Çok önemli değil mi? Bunu bi düşünüverin.!!!


2 yorum:

Handan dedi ki...

Nereye vermek gerekiyor ? Benim kan grubum A + . İstersen verebilirim. Sanırım isim söyleyince herhangi bir kızılaydan gönderilebiliyor. Ama çok da iyi bilmiyorum .

Kelimelerle Dans dedi ki...

yaa harika bir haber bu. bu ay için bağışçı bulduk. 3 hafta ya da 1 ay sonra tekrar kan alacağı zaman lazım olacak. hastanemiz Pendik marmara ünüversitesi eğitim ve araştırma hastanesi. kızılaylardan olmuyor maalesef. hastaneye gelinerek verilmesi gerekiyor. ama süre olarak bir iki gün veriyorlar bana aynı güne kimseyi yetiştiremiyorum çünkü.
eğer ulaşım olabilecekse iletişime geçeriz.

Yorum Gönder