20 Nisan 2014 Pazar

"Akşam Bakarız"

Kipaya gittim bugün.Arkadaşım geçen gün çocuklara,0.60 tl ye  alıp gönderdiğim kitaplardan istemişti. Baktım ki kitaplar 0.75 tl olmuş ama yine de alınabilir durumda.hemen bir kaç tane attım sepete. Abime mesaj çektim.Kipadayım kitap ister misin senin adına da alıp kolimize ekleyeyim mi diye.Bilirim ki beni yalnız bırakmaz bu tip işlerde.Her daim yanımda bulurum onun desteğini.al dedi bana da istediğin kadar at sepetine.Ne kadar varsa alabilirsin,akşam bakarız birlikte.Tama dedim taşıyabileceğim kadarını yüklenip gidiyorum o zaman eve.Tamam dedi akşam bakarız.Olur dedim fotoğraf atarım sana.Yok dedi akşam bakarız. Dedim ki bu adam neden "akşam bakarız" deyip duruyor.Abiii sen bize mi geliyorsun yoksa?
Evet dedi yarım saat sonra seni de alırım beraber geçeriz size.Bekle beni sakın gitme.Ben bir çığlık attım,yanımda kitap ayıran kadın elinden düşerecekti az daha aldıklarını. Bir an da kaybolmuş tüm yaşam enerjim giriverdi ruhuma.Hayatımın en özel,en güzel insanlarından olan abim(kuzenim) için çok yazılar yazmışlığım vardır.Onunla yaşanan zaman çok kıymetlidir.Kitapları ayırıp kucağıma yüklendikten sonra kasaya gittim ama önümdeki insanları beklemek ne zor geldi bilseniz.
Ödemeyi yapıp çıktık kardeşimle.Oturduk bir banka beklemeye başladık.Yarım saat sonra aradı abilerin en güzeli,en iyisi,en can olanı.Geldim,yola çıkın alayım sizi.Ben yürümekte zorlanan insan,koştum adeta.Beni görünce sinyallerini yaktı,gördüm onu ve arabasını.Bindik eve geldik.Evde bizi bekleyen halaya da sürpriz oldu oğlunun gelmesi.Onun için de yeğenlerin arasında en sevilenlerdendir abilerin bitanesi.Önce biz girdik içeri arkadan abim...Bir çığlıkta halamdan geldi.Işık hızıyla yemek hazırlayıp ardından çay içmeye koyulduk.Keyifli sohbet için de anlatılanlar öyle önemsiz ama onun gözlerine bakarak konuşuyor ve dinliyor olmak öyle manalı idi ki...Çok uzun zaman olmuştu onunla bu kadar uzun zaman geçirmeyeli.bu gece burada kalacak olmasının keyfini zaten anlatmaya hiç değinmemeli.Hiç uyumadan yarına uyanabilir,işe başladığımda tüm pazartesi gerginliğine rağmen onunla vakit geçirebilirim.Takriben benim mesai saatimin bitimine yakın yanımdan gidecek.Az sonra,gittiği yerden dönecek ve yarına kadar bana rezerveli zamanının tadına doyacağım inşallah.
Aklıma geldi de,günün birinde bir kız arkadaşı vardı,ciddi bir ilişki içindelerdi.sık sık da bize gelir giderdi.Beni abimden kıskanır, beni ondan uzaklaştırmak için elinden geleni yapardı.Çok üzülür bir türlü de mana veremezdim bu tavrına.Sonra gördüm ki kim kime yakın olsa,kıskanılıyor şu hayatta.
Hatta öyle ki bir köpek bir insandan bile kıskanılırmış, bir er kişi tarafından...Bunu da duyunca tamam dedim gelinebilecek son nokta.
Kıskançlık var ise benim iyi niyetim yarışamaz o manasız tavırlar içinde.
Sessizce çekilirim köşeme,bilirim ki sevdiklerim daima benim çevremde olacaklar.Kıskanan,kıskanılmayı bile özleyecek duruma düşecek maalesef.Ne yazıktır ki, kimin gönlünü kırar isen,kırılırsın aynı hislerinden...
Ve şimdi o insan yok hayatımızda.Üzerinden çok su aktı.Unutuldu adi bile.Ben abimin ve tüm sevdiklerimin iyi ve kötü hallerinde yanı başında bulabilecekleri yakınlıkta devam ediyorum nefes almaya.Çünkü ben hayatımdaki hiç kimseyi kıskanmam.Sadece kendime olan yakınlığıdır beni ilgilendiren.Bir üçüncü kişinin kuyusunu kazacak kadar günahkar olabilecek zamanım yok şu ahir ömrümde.Bu kadar fettanlık peşinde ömrümü çürütecek kadar küçülmedim.Ve ben,insanlar mutlu olsun diye çabalamaktan hiç vazgeçmeyeceğim...
Kıymet meselesi mi? umrumda değil.Kendimi mutlu etmek için başkalarının iyiliğine ihtiyacım var.İnsanları mutlu etmek kendimi iyi hissettiriyor.Kimin ne düşündüğü önem arz etmiyor.
Ee o zaman abi gelir,sohbet muhabbet kaldığı yerden can bulur.Kelimelerle Dans hayatın tadına bir kez daha ve sonuna dek bakmaya koyulur.

10 yorum:

Persephone dedi ki...

Bu hayatta kimn ne düşündüğünün bir önemi yok,önemli olan senin ne düşündüğün...Hayatını kimsenin düşüncelerine göre ,aman ne düşünür diye yönlendirmek yapılacak en büyük hata....Doğru yoldasın devam,naçizhane abla nasihatı;)Kadınlar genelde böyle kıskanır,bu da kadın olmaktan kaynaklanıyor,bugün Freud okuyordum bu konuya değinmiş kadınlar erkeklerden daha kıskançtır diyor;)Kısacası normal...:))))Boş ver çıkan çıkmış hayatınızdan zaten...Sevgiler...

Kelimelerle Dans dedi ki...

persephone;tavsiyen hayatımın içinde daimi işleyen bir kural gibi zaten:) Freud çok haklı yine.Severim kendisini ve düşüncelerini...ben de sevgiler sana...Yalnız abla demene takıldım benzer yaşlardayız diye düşünmüştüm sayfanı okurken oysa:)

Handan dedi ki...

Ne güzel bir gece olmuştur kim bilir:-) Günaydın:-)

Kelimelerle Dans dedi ki...

Handan abla;öyle oldu evet:) sana da günaydınnn...

Daisy dedi ki...

Bence o kız kıskançlık durumunu fazla abartmış. Seni abinden uzaklaştırmaya çalışmasının adı kıskançlık değil, olsa olsa aklı fikri peynir ekmekle yemektir.

Kelimelerle Dans dedi ki...

Daisy; amannn boşver.kıskanan kendine ediyor.kıskançlığın her türlüsü gereksiz bana göre. bu arada seni yıllar sonra sayfamda görmekten çok mutluluk duyduğumu belirtmek isterim:)

Hamiyet Akan dedi ki...

Abi kardeş kelimeleri dansa kaldırmışsınızıdır bol bol konuşarak :) Allah sevdiklerini yanından eksik etmesin. Bu arada kipaya bende bakayım çok uygunmuş kitap fiyatları. Çocuklarıma yine bir paket hazırlayayım inşallah nasip olursa. İyi geceler canım.

Kelimelerle Dans dedi ki...

Hamiyet Akan; sağol canım evet güzel bir gündü.özlem giderdik bol bol.kitap fiyatları sık sık değişiyor.indirimi yakalarsan gayet iyi evet...

Çocuk dedi ki...

Konudan biraz uzaklaşmış olacağım ama tamamen de kopmuş olmam..

Bu çocuklar için hazırlanan kolilerden bana niye gelmiyor hiç..? Yıllardır tanıdığın Çocuk değil miyim ben..? Yanındaki Çocuk'ları görmeyip, uzaklara el atıyorsun ya pes doğrusu..

Kelimelerle Dans dedi ki...

Çocuk;sabah sabah güne bir türlü ayamamış gözlerimi açtırıp,ne diyor bu çocuk diye düşünmemi sağladın:) öncelikle çocuktan çocuğa fark var bu biirrr.ikincisi ben sana da hemen hemen her buluşmada bir kitap hediyesi ile geliyorum bu da ikiii...yani önce yakındaki çocukları sonra da el uzandığı,imkanlar yettiğince uzaktaki çocukları mutlu etmeye gönül vermiş bir insan oğluyum:) aynı hassasiyeti sende de görebilmenin umudu ile şimdilik yorumuma son veririm:)

Yorum Gönder