21 Şubat 2014 Cuma

Mutluluk Hastalığı



Geçenlerde bir yakınımdan duydum; iftira sonucu öğrenmiş o da "Mutluluk hastalığı"nı.
Damadı işkenceler çektirdiği kızı için demiş ki;ne olursa olsun kızın mutlu,insan böyle enerjik böyle de pozitif olmaz ki.Üzülmeli,durumun getirdiğini yaşamalı.Sanki her an mucizelerle karşılaşıyor da,hayatı hep gök kuşağı misali.
Doktora gittim danıştım kızın Mutluluk Hastalığına yakalanmış.
El insaf,10 küsur yıllık evliliğinde hiç bir acısını hissettirmeyen kadıncağız,gördüğü eziyetler için senin ruh halini sorgulamamış da,senin koyduğun teşhis kime ne fayda.
...
Diyeceğim şu ki;
Evet gerçekten mutluluk hastalığı diye bir şey varmış.
İnsan mutsuz olduğu dönemlerde çevresindekilere belli etmemek için normalde olduğundan daha neşeli daha mutlu,daha pozitif davranır bir süre sonra bu normal hale gelirmiş. Her şeyi içinde yaşar,en yakınındakine bile sızdırmazmış derdini. Sanırmışsın ki "o dünyanın en mutlu varlığı.Hayat toz pembe,acı diye bir şey yok evrende.O Allah'ın en şanslı kulu ki,gülümsemesi dünyaları delip geçmekte."
Son günlerde attığım kahkahalardan,dışa yansıyan keyifli tavrımdan anlıyorum ki o mucizevi hastalık uğramış bana da.Hiç kimse içimdeki sıkıntıyı görmesin diye öyle bir çaba sarf ettim ki ilk günlerde,önce başaramam sandım.Sonra isteyince neyi yapamadığımı sorguladım.Neşenin ve gülümsemelerin ışığına bıraktım ruhumu.
Yanı başımda duran da,uzaklardan telefon açan da iyi olduğuma kanaat getiriyor.Herkes, içinde bir miktar oynamalı bu oyunu.Kaybedecek bir şey olmadığı gibi daha da kendine getiriyor insanı.
Mutlumuyum hı hı ben hep mutluyum.Canım yansa da,yüreğim dağlansa da ben hep mutluyum.Ve artık kimseye de kızmıyorum,kırılmıyorum.Herkesi olduğu gibi kabul edeli çok oldu.Taşlaştım tüm bu sebeplerden.Canımın yanmadığı gün işte kazandım dedim içimdeki hüzne dönerek.Seni hissediyorum ama keyfimi bozamıyorsun.
Hayatıma engel değilsin,gülümsemelerimi alamayacaksın.Ben sana rağmen,güçlüyüm.Herkesten ve başıma gelebilecek her şeyden daha güçlüyüm.
Ve tüm başıma gelenler,hayatıma girenler ve ardında her daim beni bekleyen gözeden Rabbim'e  şükür...

5 yorum:

Hamiyet Akan dedi ki...

Ben bunu yıllardır yapıyorum şekerparem :)

Sen çok güçlü bir kızsın hem de acılara gülecek kadar. Adı gibi duygulu arkadaşım, acılar senden uzak kalsın inşallah. Günaydın canım..

Bir hayal kur dedi ki...

Ruhun olduğu hali çok da bastırmamak gerek sanki, yani üzerine yüklenmemek gerek biraz olduğu gibi kalsın zorlama kendini... Nasılsa hep böyle kalmayacak ya dimi...

Kelimelerle Dans dedi ki...

Hamiyet;tünaydın desem daha doğru sanırım şu saatte:) sağol canım...her zaman gülebilmek dileğimle...

bir hayal kur;zaten azıcık kendimi bırakabiliyorsam kendi haline,bil ki senin sayende.kilitli ruh kapılarımı açıyor,hüznümü,sıkıntımı serbest bırakıyorum zaman zaman.feraha ulaşıyor sonra yine gülümsemeye devam ediyorum bu sefer içten,gerçek bir şekilde...

narkoz dedi ki...


Biliyormusun çok şükürki bende ALLAH'ın çok şanslı bir kuluyum:)

Kelimelerle Dans dedi ki...

Narkoz; ne mutlu o halde :)

Yorum Gönder