9 Mayıs 2014 Cuma

Karasu'da Olay...

Haşere ilaçlama firmasında müşteri yöneticiliği yaptığımdan,bilgisayar,internet ve telefon üçlüsünün olduğu her yerden işimi yapabiliyorum.Ofisimi kaplumbağa misali sırtımda taşıyorum yani.Geçtiğimiz hafta Annemlerin yanına Karasu'ya gelmiştim.Akşamları mesai bitiminde dışarı çıkıyor yürüyüşler yapıyorduk.Bugün de gidip çarşıya alışveriş yapalım dedik.Keşke gitmeseydim.Keşke o atmosferi yakinen görmeseydim...!


Kaymakamlık binasının önü insan seliydi.Polis otoları ardı arkasına geliyorlardı.Meraklı halde geçtik oradan, bir dükkana girip alış veriş yapmaya başladık.O sırada yüzlerce erkek sloganlar atarak yürüyor önlerinde ve arkalarında çok sayıda polis ilerliyordu.
Dedim ki bu insanlar geçenlerde ölen Gizem için mi yürüyorlar.Keşke sormasaydım...Keşke...
Yok dedi esnaf kadın...Burada 14 yaşında bir kız...60 küsur yaşında bir adam tarafından 2 yıldır taciz ve tecavüzlere maruz kalıyormuş.Bugün sahil tarafında yine kızı emellerine alet ederken ilçe halkı tarafından görülmüş,yakalanmış,linç edilmiş.Adamı kaymakamlık binasına zor almışlar.Kız ölmüş mü dedim,şaşkınlıktan çıkmayan sesim ile.yok dedi yaşıyormuş hâlâ.Kimi kimsesi yokmuymuş dedim,demez olaydım.Aynı çatı altında yaşadığı bir erkek ve bir de kadın varmış.Bunların adı toplumumuzda anne ile baba imiş ama o yavruya sahip çıkamayacak kadar "aciz"lermiş.Ana-babalık yapamıyorlar,ellerinden bir şey gelmiyormuş çocuklarını korumak adına.

O kızın yaşadığına nasıl sevinmeli şimdi. Kimbilir kaç kere öldü de yeni güne doğan güneşle dirildi.Kaç kez söndü umutları da,kaç kez bu sefer bitti dedi karanlığa,korkularına...

Bir çok haber kanalında çıkmış bugün vaka...Farklı söylemler ile,çeşitli şekillerde izlemişsinizdir büyük ihtimalle.Ben henüz eve girdiğimden nasıl lanse edildiğini bilmiyorum.Lakin Karasu insanının duyarlılığına gıbta ettim bugün.O "anne ve baba"nın çocuklarını koruyamadığı kadar sahip çıkmış halk.Keşke diyorlar,keşke engel olabilseydik de 2 yılını geri verebilseydik o kıza.Hiç değilse bundan sonrasını kurtaralım,bir farkındalık yaratalım da o aramızdaki sapıkları temizleyelim,ailelere dikkat (!) diyelim,diye düşünerek çıkmışlar sokağa...
Çarşıdaki erkek yoğunluğu öylesi dikkat çekiyordu ki bugün.Olay olup bittikten sonra bile her köşede birer topluluk...Şimdi ne yapacağız türünde cümleler kuruyorlardı.O çocuğa ne yapmalı...Nasıl korumalı gibi çok güzel ve iç acıtıcı cümleler işittim.Bir ilçe bu kadar ayağa kalkardı ve bir aile bu kadar susardı ancak.
Babayı görmüşler de "saf" imiş.Anneyi görmüşler de "çaresiz" imiş.Yok efendim yok...Olamaz...Bir anne evladını sapıkların eline verecek,ömrünü karartacak ve bunu göremeyecek kadar çaresiz olamaz.Herkes herşeyi yapar da bir anne evladı için çaresiz olamaz...Çocuk hata yapar anne korur,çocuk yanlış yola girer de anne alır düz yolda yürütür,ayağındaki dikenleri elleriyle temizler,çocuğunu aydınlığa çıkarır.

Şimdi herkes o 14 yaşındaki kız için sokaklarda...Her köşe başında ne yapsak da kendi yavrularımızı korusak,ne yapsak da o kıza geçen 2 yılını geri versek diye cümleler fısıldıyor gökyüzüne. Herkesin diline o yavrunun ismi pelesenk olmuş,bu olayın akibeti,o kızın geleceği düşünülüyor...Ahh bir elime verseler deniyor,"insan" sıfatına nail olamamış varlık için...Peki ya o aileyi ne yapmalı...Fazla mı yargısız infaz ediyorum ben...Boşuna mı sinirlerim bozuldu da,boş yere mi baş ağrısı çekiyorum şimdi.
Bir kız çocuğu 12 yaşından 14 yaşına kadar,bir ilçe sakini onu sapığın elinden kurtarana dek,cinsel tacize uğruyor ve çok daha fazlasına maruz kalıyor ise,kimse bana ailenin ama özellikle de annenin çaresizliğinden bahsetmesin.!
Anne değilim...Böylelerine anne deniyor ise,ben bu sıfata sahip olmak isteğinden men ediyorum kendimi.
Ya da bazılarının elinden bu sıfat alınmalı ki,onları sadece insan olarak değerlendirebilelim.Aksi taktirde ben onların varlığına sadece küfrederim...
12 yaşından 14 yaşına kadar bir çocuğun,sapığın ellerine düştüğü her an doğduğu ana küfrettiği gibi.Sapık ellerin küçük yavruya her dokunduğunda ölmek,bir daha hiç yaşamak istemediği gibi...

Neyse ben susmalıyım...Yoksa kendi insani çizgimin sınırlarına geri dönmekte bir hayli zorlanacağım...





8 yorum:

Furkan YETEK dedi ki...

Yalancı medya, korkak medya, iftiracı medya, bunlardan başka ne beklenebilir ki....

Kelimelerle Dans dedi ki...

Furkan YETEK; neden medyayı bu kadar suçladığınızı anlayamadım.

daisy dedi ki...

Çocuklara, bebeklere uzanan eller kırılsın. Cehennem azabından beterlerini çeksinler. 14 yaşında yaa. Kaç yaşında olursa olsun, böyle bir zulüm asla haklı görülemez . Ama 14 yaşında yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. :'(

Kelimelerle Dans dedi ki...

daisy;konu çocuklar olunca sen de benim gibi sakin kalamayanlardansın...elden bir şey gelmiyor...maalesef gelmiyor...

Furkan YETEK dedi ki...

Medya gerçeği bu nifak tohumlarını saçmayı iyi bilirler, tabi ki bunu her medyacı yapmıyor. Yakın tarihimiz de medyanın ne kadar çirkef haberler yayınladığı ortada...

Kelimelerle Dans dedi ki...

Furkan YETEK;söylemek istediğinizi anladım fakat bu konuyla alakalı olarak yersiz oldu sanki.medyanın suçlanacağı bir konu yok çünkü burada...

Furkan YETEK dedi ki...

Olabilir aklım başka yerdeyken bir anda yorum atmışımdır, yersiz bir yorum için özür dilerim...Selam ve Dua ile...

kelimelerle dans dedi ki...

Furkan YETEK; ozurluk bir sey yok tabi ki.iyi gecelerr size de...her zaman beklerim...

Yorum Gönder