1 Mart 2014 Cumartesi

Sahi Sen Hiç Sevdin mi?

"66.günde bana Kadıköy yollarını açan Rabb'e hamd olsun..." Diye not düşmüştüm bugün öğlen saatlerinde facebookta ki hesabıma.

Bunu yazarken soğanlık civarında,otobüsün içinde idim.66 gün sonra ilk defa otobüse binmiş üstelik evimden bir buçuk saat uzağa gitmeye kalkmıştım.Korkuyordum yalan yok.Daha bir hafta önce çok yakın bir arkadaşıma;gel Kadıköy'de bir çay içelim derken işi olduğunu söyleyip gelemediğinde sevinmiştim bir bakıma.Evet çok özlemiştim kendisini ama pek de cesaretim yoktu o uzun yola çıkmaya.Bugün bir başka planla nasip oldu aşık olduğum şehre gitmek.Şehir diyorum çünkü Kadıköy benim için şehirden öte bir dünya sanki.Orası başka bir yer.Orası özel...
Bugün evden çıkarken ilk defa bir değişiklik oldu ve ailece hepimiz bir yerlere dağıldık.Annem,halam ve kardeşim benimle beraber Kadıköy'e kadar gelip oradan Üsküdar'a geçtiler.Babam ve erkek kardeşim bizden önce evden çıkıp motor fuarına gitmek üzere yola çıktılar.(Genellikle babam evde olup ailenin geri kalanı hep birlikte aynı yerde olurduk ve yahut düzeni bozan sadece ben olurdum.)
Önce zorlandım.Kafamı dayamak,biraz da uzanmak istedim.Hatta öyle ki o yol bana hiç daha önce uzak gelmemişti.Bugün bitsin diye neredeyse dakika saydım.Biraz daraldım ama iner inmez kendime geldim. Annemlerden ayrılıp hafif adımlarla her zaman gittiğim ve çok sevdiğim kafeye gittim,oturdum.Gözleri hüzünlü kadın geldi bir süre sonra yanıma.Sohbet-muhabbet derken zaman nasıl geçti anlamadım bile.Uzun zamandır hayatla ilgili ciddi meseleler düşünmemiştim.Tek derdim sağlığım idi.Bugün düşündüm.Düşündükçe düştüm,düşlerimle tekrar büyüdüm...Söylemek istediğim çok şey olmasına rağmen pek bir şey yazamıyor olmaktan hayıflanmaktan başka bir şey gelmiyor şu an elimden.Bugün yoruldum ben.Zihnim de,bedenim de son zamanlarda alışık olduğumdan fazla performans harcadı bugün.Şükür ki hayata adaptasyonun bu adımını da üstün başarı ile geçtim.Öyle ki arkadaşımla buluştuktan sonra Üsküdar'a gidip akrabalarımla da az da olsa vakit geçirdim.Yedim-içtim,güldüm-konuştum.Ve melek yüzlü adam getirdi bizi evimize.Saatlerce otobüs yolculuğu yapmama razı olmadı gönlü.(Eniştem için kullanılabilecek en iyi sıfat bu bence.Tam bir aile büyüğü.Önemli,özel,kıymetli biri.Bu zamanda bu kadar iyi niyetli er kişi kalmamıştır diye düşündüğümde aklıma gelen tek kişi.)

Bugünü de bitirdik çok şükür.Elimde kalan hafif baş ağrısı ve karın ağrısı değil şu an.Onları hissetmiyorum,başarımdan dolayı yaşadığım mutluluk,içimde ağır basan.

Ve dip not olarak /üzerine daha sonra uzunca yazacak olduğum cümlelerim var.../
Birini gerçekten seviyorum diyebilmek için,onu tümüyle tolere edebilmen gerekli.Hayatında kaç kişi var,hatasıyla sevabıyla yanında durup,yanlışlarında telafi edebilecek kadar savunduğun,yok yere alttan alıp,ona ondan çok değer verdiğin...Yani sen kaç kişiyi gerçekten sevebildin? Haydi düşün bakalım,bir elin parmaklarını geçer mi sevgine değer biçtiklerin...




8 yorum:

bilge dedi ki...

Ne güzel bir gün geçirmişsin. Darısı diğer güzel gezmelerin başına.

Kelimelerle Dans dedi ki...

bilge abla;teşekkürler.hep birlikte güzel günlerimiz olsun inşallah. sağolasın:)

Unknown dedi ki...

Bak ufaklık:)) Benden habersiz Kadıköy ha:))) Bu bana yapılmaz...Üstelik aynı gün aynı saatlerde oraları turlarken:( Kuzu ile beraber Kadıköy turundaydık bugün. Anneanne,torun gezindik durduk. Sonra Moda'ya çıktık.:) 51 yılımı geçirdiğim Moda'da, son 15 yılda oturduğum evimin zamana yenik düştüğünü ve yıkıldığını gördüm üzüldüm:( Oturup kahvaltı ettik kuzu ile. Anne- baba,teyze ve eniştesinin dönüşünü bekledik denizi seyrederken:) Hava bozuktu ama çok soğuk değildi. Sen de aramızda olsaydın ne güzel olurdu:)) Sana mail yollayacağım, defterine kaydet ufaklık tamam mı? Sevgiler.

Kelimelerle Dans dedi ki...

nilgün ablacımmm; çok haklısın sensiz gittim ama sözüm vardı bugüne dair.seninle de gideceğiz.ne zaman müsaitsen haber vermen yeterli.uçup geleceğim yanına büyük bir heyecan ve mutlulukla.mailini bekliyorumm...

Handan dedi ki...

Ooo, harika bir gün olmuş, çok daha güzelleri de yakında:-) Günaydın:-)

Kelimelerle Dans dedi ki...

Handan Abla;evet evet çok yakında hem de:) güzel bir pazar diliyorum sana da.

Hamiyet Akan dedi ki...

Duygucum, dilerim her günün böyle umut ve mutluluk içinde geçsin. Sevgi konusuna gelirsek sevmek yürek ister ve eğer o iki kelime düşecekse dudaklarda hissedilerek düşmeli ve düştükten sonra onun için her şey göze alınabilmeli... Günümüzde seviyorumlar dudak uçlarını mesken saydı ve adam gibi sevmek eskilerde kaldı. Yahu kısaca sevmek için mangal gibi yürek gerekir gerisi lafı güzaf...

Kelimelerle Dans dedi ki...

Hamiyet;fedakarlık yapamıyorsan sevmenin de bir anlamı yok değil mi? laf,söz boşa çıkıyor yani.gösteriş bir nevi...sağol canım benim.özlemiştim yorumlarını...

Yorum Gönder